Photo Rating Website
Strona początkowa Mateusz, Nowakowski, Bóg, Nauka
Marta Margit Włodarczyk, pedagogium, trzeci semestr resocjalizacja, SEMESTR 3 - SESJA ZIMOWA

aaaaCzęsto usiłujemy ukryć nasze uczucia przed tymi, którzy powinni je poznać.aaaa [ Pobierz całość w formacie PDF ]

 

Marta Margit Włodarczyk, grupa 300; 7435.

 

Miejsce zajęć: szkoła podstawowa

Grupa wiekowa: dzieci w wieku 7 - 9 lat

Przewidywany czas zajęć: ok 50 minut

 

CEL PROWADZONYCH ZAJĘĆ:

 

-nauka współdziałania w grupie

-odreagowanie złych emocji

-usprawnienie techniki oddychania

-zintegrowanie grupy

 

 

TEMAT: Zabawy ruchowe przy muzyce.

 

I. POWITANIE

 

•         „Dzień dobry jak masz na imię” - dzieci siedząc w kole przekazują sobie wybraną maskotkę wraz z pozdrowieniem dla drugiej osoby i swoim imieniem. Na końcu  osoba prowadząca zajęcia robi to samo co dzieci.

•         „uwalnianie emocji” – za pomocą przygotowanych wcześniej instrumentów muzycznych dzieci przedstawiają emocje, które im dzisiaj towarzyszą.

 

II. FAZY MUZYKOTERAPII – ĆWICZENIA Z DZIEĆMI.

 

•         FAZA ODREAGOWANIA – zawiera krótkie ćwiczenia ruchowe, które pozwalają zmniejszyć poziom napięcia fizycznego jak i psychicznego.

 

 

•         "Impuls muzyczny" – podczas wybranego utworu dzieci swobodnie tańczą po Sali, na umówiony wcześniej sygnał z prowadzącym wykonują jego polecenie np. łapią się za głowę, witają z kolegą, wszystkie łapią się za ręce.

•         "Mały taniec" – dzieci połączone w pary podczas wybranego utworu mają pewne nie wielkie ograniczone pole ruchu(np. złączone max 2 kartki papieru lub hula-hop), podczas tańca wykonują ruchy, które zaleca im osoba prowadząca np. do środka – w prawo – do tyłu – do przodu.

•         „Dziki las” - Osoba prowadząca opowiada dzieciom historię, którą wraz z nimi  ilustruje ruchem i gestem pod wybrany wcześniej podkład muzyczny

•         Wyobraź sobie, że jesteś w dzikim lesie. Dookoła Ciebie czają się różne zwierzęta. Znajdujesz się tam w godzinach porannych kiedy zwierzęta budzą się do życia. Przez wysokie drzewa próbują przebić się pierwsze promienie słoneczne. Gdzieś na drzewie jeszcze siedzi sowa i wydaje z siebie ostatnie dźwięki. Nagle coś przemyka Ci przed oczami. O, co to ? To wiewiórka biegnie do swojej kryjówki. Biegnie tak szybko jakby się czegoś bała. A za nią biegnie ten duży masywny leśny kot, czy już wiesz co to za zwierzę? Tak ? To super, dokładnie to ryś. A teraz na drzewo wysoko znikaj bo spotykasz w lesie dzika. Słyszysz go jak biegnie do Ciebie z oddali. Uf nie martw się to tylko tata dzik on nie jest taki jak zły. Schodzisz z drzewa mówisz ał.! Coś ukuło Cię a to tylko jeż. Mały bezbronny jeż.. No dobrze, zostawmy już  leśne zwierzęta niech obudzą się teraz do życia.

•         "A teraz będę jak..." - dzieci na sygnał prowadzącego w rytm puszczonej muzyki zmieniają sposób poruszania się; poruszają się jak: auta, ślimaki, ciocia, jak by byli na gorącym piasku, sprężynka, dorośli

 

 

•         FAZA RYTMIZACJI - ćwiczenia muzyczno - ruchowe służące zintegrowaniu grupy.

 

 

•         "Mistrz batuty" - począwszy od prowadzącego każde z dzieci na bębenku lub innym dostępnym instrumencie wygrywa wybrany przez siebie rytm, a pozostała grupa próbuje wspólnymi siłami odtworzyć ten rytm poprzez klaskanie.

•         "Baloniki" - rozadajemy każdemu z dzieci nadmuchany balonik, w rytm lecącej muzyki dzieci muszą odbijać ten balonik wyznaczonymi przez prowadzącą częściami ciała, jak balonik upadnie uczestnik czeka do zmiany części ciała, którą trzeba odbijać balonik.

•         "muzyczny marsz" - do wygrywanej przez osobe prowadzącą melodii dzieci maszerują po sali; melodia ta ma być w różnym tempie a także raz ciszej raz głośniej dzieci mają dostosowywać się do tego co wygrywa prowadzący.

 

 

•         FAZA UWRAŻLIWIENIA - celem jest uwrażliwienie percepcji słuchowej uczestników i wdrożenie do ekspresyjnego wyrażania uczuć poprzez wykonywanie prac plastycznych. Ćwiczenia te służą zarówno rozwijaniu wyobraźni, jak i wzbogaceniu sfery uczuciowej.

•         "Wiosenny wietrzyk" - dzieci trzymają przed sobą chustę i lekko w nią dmuchają, ich zadaniem jest poruszenie każdego z trzech rogów, ponieważ za czwarty trzymają chustę, na końcu mocnym dmuchnięciem wprawiają chustę w ruch

•         "muzyką do celu" - dzieci dobierają się w pary. w każdej parze jest osoba, która ma związane oczy' natomiast druga próbuje nakierować tą pierwszą do celu. podczas gdy jedna para pokonuje trase pozostałe siedzą rozsypane po sali i również pomagają dotrzeć do celu osobie które go szuka. robią to za pomocą różnych instrumentów' im głośniej instrument gra tym bliżej celu dziecko się znajduje. gdy zadanie zostanie wykonane przez jedną parę pozostałe pary również je wykonują.

•         "taneczne krzesło" -  prowadzący wybiera dwa różne fragmenty dwóch różnych utworów- jeden wolny, drugi szybki. dzieci wybierają dla siebie dowolne miejsce w sali i stawiają sobie tam krzesło tak aby nie przeszkadzało innym dziecią, gdy wygrywany jest utwór wolny dzieci tańczą siedząć na krześle, gdy leci utwór szybki dzieci tańczą wokół krzesła.

 

 

•         FAZA RELAKSACYJNA - muzyka ciepła i spokojna przy której dzieci moga się wyciszyć i zrelaksować.

 

•         "taniec rąk" - dzieci wraz z osobą prowadzącą siadają w kole na dywanie. nauczyciel wykonuje taniec rąk, który dzieci mają powtórzyć. na koniec wszyscy wykonują taniec rąk w rytm muzyki.

•         "cichy dzwoneczek" - siedząc w kole dzieci wraz z nauczycielem podają sobie dzwoneczek w taki sposób ab nie wydał z siebie dźwięku, dzwoneczek trzeba trzymać w dwóch palcach.

•         "wyobraź sobie" - nauczycielka na tle cichej muzyki czyta dzieciom spokojnym głosem przygotowany wcześniej tekst, dzieci leżą w wygodnej pozycji i przysłuchują się nauczycielce oddychając głęboko i spokojnie.

 

 

•         FAZA AKTYWIZACJI - krótkie ćwiczenia ruchowe przy żywiołowej muzyce, które mają za zadanie przywrócenie do życia. możemy ją dzielić na aktywizację łagodną i dynamiczną.

 

•         "ilustrowana opowieść" - nauczyciel czyta dzieciom opowieść, którą te mają ilustrować swoim ciałem przechodząć z pozycji klęczącej do stojącej

•         "drzewa i wiatr" - nauczyciel dzieli dzieci na dwie grupy- jedna z nich to drzewa a druga wiatr. dzieci, które są drzewami trzymają w wyciągniętych rękach połączone paski bibuły, nastomias dzieci wiatr biegają wokół nich i zaczepiają je tak aby poruszały swoimi "liśćmi" po chwili role się zmieniają.

•         "kotki" - dzieci do spokojnej muzyki udają małe leniwe kotki które biegaja po podwórku, kiedy muzyka cichnie kotki muszą zatrzymać się w miejscu żeby nie złapał ich zbliżający się pies.

•         przy wybranych utworze uaktywnienie wybranych mięści rąk i nóg.

 

III. ZAKOŃCZENIE ZAJĘĆ

 

Krótka, luźna rozmowa z dziećmi na temat odbytych ćwiczeń oraz dokończenie poniższych zdań:

 

Na zajęciach podobało mi się ...

Do zajęć dodałabym/bym ...

Na zajęciach nie podobało mi się ...

Po zajęciach czuje się ...

Dzisiejsze zajęcia były ...

[ Pobierz całość w formacie PDF ]
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • pies-bambi.htw.pl
  • Odnośniki
    Często usiłujemy ukryć nasze uczucia przed tymi, którzy powinni je poznać.
    Mezczyzni maja gorzej, Pedagogika Specjalna, socjologia, socjologia wykład
    Maria Grzegorzewska, EDUKACJA POLONISTYCZNA, PSYCHOLOGIA, SOCJOLOGIA, EDUKACJA PLASTYCZNA, PEDAGOGIKA
    Maria Kolankiewicz - Zapiski o instytucjonalnej opiece nad dziećmi, Pedagogika, Studia stacjonarne I stopnia, Rok 3, Koncepcje opieki i pomocy, Zagadnienia
    Markowa Dawne Powell Anne - Twoje dziecko jest inteligentne, PEDAGOGIKA, Psychologia rozwoju człowieka, Dla rodziców o dzieciach
    Maria Ossowska - Moralność mieszczańska, Pedagogika, Studia stacjonarne I stopnia, Rok 3, Praca licencjacka, Zagadnienia
    Majewski Tadeusz - Psychologia niewidomych i niedowidzących, szkoła, Praca z dzieckiem niepełnosprawnym, Pedagogika specjalna, Tyflo
    Maria Jankowska Dorastanie - procesem przejścia z dzieciństwa ku dorosłości, edukacja, pedagogika specjalna, sdrfid
    Marta Wojciechowska PLANSZA, Plansze na projektowanie Architektury Wnętrz 2 rok
    marta szymerska struktura wopr, szkolenia, WOPR, ratownictwo wodne,
    Meody rekrutacji dr Czarnecka Wójcik, Uniwersytet Ekonomiczny Katowice
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • rodi314.opx.pl
  • Często usiłujemy ukryć nasze uczucia przed tymi, którzy powinni je poznać.

    Designed By Royalty-Free.Org