Photo Rating Website
Strona początkowa Mateusz, Nowakowski, Bóg, Nauka
Małgorzata Kwiatkowska, Pedagogika, Metodyka z głębszą NI

aaaaCzęsto usiłujemy ukryć nasze uczucia przed tymi, którzy powinni je poznać.aaaa [ Pobierz całość w formacie PDF ]

Małgorzata Kwiatkowska

Czy zechcemy słuchać?

- konieczność uważnego słuchania uczniów przez nauczyciela, staranie się zrozumieć

-  Wyzbycie się ambicji i przekonania , że wiem lepiej, robię to w imię wyższego dobra

- wspomaganie rozwoju asertywności

a) wyższy poziom poczucia bezpieczeństwa społecznego n.i

b) uczeń, który mówi nie , daje większe poczucie bezpieczeństwa nauczycielowi i łatwość pracy

c) n.i nie mają statusu społecznego bo pełnosprawni na to nie pozwalają

d) ludzie wysłuchiwani i potrafiący wyrażać siebie nie muszą uciekać w zachowania agresywne żeby się porozumieć

e) nabywanie przez n.i siły wewnętrznej, rozwój osobowości poczucie tożsamości i odrębności

- umiejętność wyrażania siebie jest uzależniona od :

·        Poczucia odrębności i tożsamości

·        Samoświadomości – umiejętności nazywania lub odróżniania swoich emocji, wyborów sądów

·        Wysoki poziom samooceny w kontaktach z innymi

·        Poczucie równoprawnego statusu społecznego

·        Głębokie uświadomienie sobie prawa asertywności

 

- nie można stworzyć innych na swój wzór i podobieństwo (trzeba zaakceptować inność), nauczyć się relacji satysfakcjonującej obie strony

- istotnym kanałem poczucia odrębności jest bycie ;podmiotem, emocje i różne sygnały które je wyrażają

- CZŁOWIEK MA PRAWO DO AUTONOMII, DO CZUCIA SIĘ RZECZYWISTYM PODMIOTEM SWOJEGO ŻYCIA I W ZWIĄZKU Z TYM – DO PODEJMOWANIA DECYZJI TEGO ŻYCIA DOTYCZĄCYCH

- wspieranie autonomii od niemowlęctwa

- ignorowanie sygnałów niezadowolenia, walki o autonomię, uzależnia od pomocy blokuje rozwój dziecka w tej sferze

- zachowania agresywne traktowane są jako sprzeżone z innymi zaburzeniami

Zamiast dzielić osobowość n.i na części, może trzeba dostrzegać jako integralną całość?

 

Dlaczego dzieci są niegrzeczne?

- zachowania irytujące dorosłych są przejawem zaspokajanych w ten sposób potrzeb rozwojowych dzieci

- Metoda problemowa oparta na zainteresowaniach: wykorzystanie aktualnego zainteresowania do postawienia przed człowiekiem problemu, którego samodzielne rozwiązanie pozwoli mu się rozwinąć i jednocześnie utrzymać lub podwyższyć poczucie własnej wartości

Schemat nabywania umiejętności wg. M.Kwiatkowskiej

Cel np. jedzenia łyżką musi być celem dziecka (ja chcę, świat też tego chce)

Na przykładzie nauki korzystania z toalety

1.      Zapoznanie z miejscem toalety

2.      Modelowanie- inni uczniowie korzystający z toalety są modelami]

3.      Wzbudzanie motywacji i zainteresowania – chwalenie uczniów

4.      Poznanie przedmiotu z którego ma korzystać

5.      Wskazanie korzyści płynących z korzystania z toalety

6.      Wzmacnianie wszystkich objawów aktywności i chęci ucznia

7.      Wykonywanie bez odpowiedzialności, (pozwalamy zrezygnować z pieluchy)

8.      Przejęcie odpowiedzialności dzięki rzeczywistemu wzmocnieniu

9.      Nazywanie określenie czynności (słowa symbol)

10.  Rozwój i twórczość akceptacja samodzielności

[ Pobierz całość w formacie PDF ]
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • pies-bambi.htw.pl
  • Odnośniki
    Często usiłujemy ukryć nasze uczucia przed tymi, którzy powinni je poznać.
    mc kenzie-art, Metody specjalne, Mc Kenzie
    Mello Anthony de - Wezwanie do miłości, metody, Anthony de Mello
    Metody badań ognioodporności materiałów budowlanych. Walas Grzegorz, Studia, studia mgr I semestr, I sem, 1 semestr II stopien, brylska
    Metody badan ATRAKCJI TURYSTYCZNYCH zYGMUNT kRUCZEK, turystyka, Turystyka, Hotelarstwo, Rekreacja, itp
    Metody biernego wykorzystania energii promieniowania słonecznego - Ewa Klimczak, Ochrona Środowiska, semestr V, Racjonalne Gospodarowanie Energią, prezentacje RGE
    McKenzie - calosc, SUM FIZJO, II semestr, metody teraputyczne, mckenzie
    Metodyka wychowania fizycznego wykłady Wykładowca Eligiusz Madejski, Dokumenty
    mckenzie-pytania-word, SUM FIZJO, II semestr, metody teraputyczne, mckenzie
    MESiB - lab1 poprawione AiR AB4 Krzysztof Pisarski, Politechnika Śląska, Metody elementów skończonych i brzegowych
    Machel Henryk - Wiezienie jako instytucja karna i resocjalizacyjna!, RESOCJALIZACJA, Pedagogika resocjalizacyjna M.Zgłobniś, sem. IV
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • rodi314.opx.pl
  • Często usiłujemy ukryć nasze uczucia przed tymi, którzy powinni je poznać.

    Designed By Royalty-Free.Org