Photo Rating Website
Strona początkowa Mateusz, Nowakowski, Bóg, Nauka
Maszynoznawstwo Piotr Krzymień, WMRiT PP, WMRiT PP sem 1, Maszynoznawstwo

aaaaCzęsto usiłujemy ukryć nasze uczucia przed tymi, którzy powinni je poznać.aaaa [ Pobierz całość w formacie PDF ]

SILNIKI CIEPLNE

Klasyfikacja silników cieplnych:

1)     Silniki spalania zewnętrznego:

a)      Parowy

b)     Stirlinga

2)     Silniki spalania wewnętrznego

a)      Rakietowy

b)     Turbośmigłowy

c)      Turboodrzutowy

d)     Turbowentylatorowy

e)      Tłokowy 2-suwowy

f)       Tłokowy 4-suwowy

g)     Gwiazdowy

h)     Wankla

i)       Atkinsona

Podział silników spalinowych wg rodzaju zapłonu, sposobu tworzenia mieszanki i rodzaju paliwa:

1)     Silnik o zapłonie iskrowym (ZI)

2)     Silnik o zapłonie samoczynnym (ZS)

Podział silników spalinowych wg sposobu pracy:

1)     Silniki 4-suwowe

2)     Silniki 2-suwowe

Podział silników spalinowych wg układu cylindrów i tłoków:

1)     Rzędowe

2)     Widlaste

a)      V

b)     Bokser

3)     Specjalne

a)      U

b)     W

c)      Gwiazdowy

d)     Delta

Zastosowanie silników spalinowych:

1)     Pojazdy drogowe i terenowe

2)     Pojazdy szynowe

3)     Lotnictwo

4)     Energetyka

Podstawowe elementy silnika 4-suwowego:

1)     Wał korbowy

2)     Korbowód

3)     Tłok

4)     Zawory

5)     Krzywka zaworu dolotowego/wylotowego

6)     Świeca zapłonowa

7)     Płyn chłodzący

Rozkład sił w układzie korbowym

1)    

Silnik bezwodzikowy

p - ciśnienie spalin,

Fp - siła pochodząca od ciśnienia gazów (siła 

       gazowa),

FA - siła masowa (bezwładności) zredukowana

        do punktu A,

N - składowa siły Fp i FA,

Fk - składowa siły Fp i FA skierowana wzdłuż osi 

        korbowodu,

K - składowa siły Fk skierowana wzdłuż osi 

       ramienia wykorbienia,

Fo - składowa siły Fk prostopadła do osi ramienia 

       wykorbienia,

FB - siła odśrodkowa zredukowana do punktu B.

2)     Silnik wodzikowy (niestety nie udało mi się znaleźć)

Elementy wału korbowego:

1)     Czopy główne

2)     Czopy korbowe

3)     Ramię

4)     Przeciwwaga

5)     Przedni koniec

6)     Kołnierz do mocowania koła zamachowego

 



Elementy tłoka:

1)     Denko

2)     Część pierścieniowa

3)     Część prowadząca

4)     Piasta sworznia



Elementy korbowodu:

1)     Główka

2)     Trzon

3)     Stopka

4)     Pokrywa stopki

5)     Śruby korbowodowe

6)     Tuleja łożyska sworznia



Przebieg spalania w silniku ZI:

1)     Okres wstępny (indykacja)

2)     Okres właściwego spalania

3)    

Okres dopalania

(I-III) - okres spalania

1 - wystąpienie iskry

2 - punkt zapłonu

3 - punkt maksymalnego ciśnienia

αz - kąt wyprzedzenia zapłonu

Przebieg spalania w silniku ZS (cechy charakterystyczne):

1)     Przygotowanie mieszanki paliwowej odbywa się bezpośrednio w cylindrze

2)     Zapłon mieszanki nie wymaga dodatkowego ciepła (świecy zapłonowej)

3)     Tworzenie mieszanki palnej odbywa się w całym okresie wtrysku

4)     Samozapłon następuje przed dodaniem do cylindra całej dawki paliwa i pojawia się w wielu miejscach równocześnie

5)     Z powodu niedostatecznej jednorodności mieszaniny palnej konieczne jest stosowanie dużego λ (nadmiar powietrza)

TWORZENIE MIESZANINY PALNEJ

1.      Główną rolę w przygotowaniu mieszaniny odgrywają:

1)     Rozpylacz wtryskiwacza

2)     Parametry wtrysku

3)     Zawirowanie ładunku powietrza

2.      Strumień paliwa określają następujące parametry:

1)     Zasięg

2)     Kąt wierzchołkowy

3)     Dokładność i jednorodność rozpylenia

Przebieg spalania w silniku ZS

I          Okres opóźnienia

II       Okres rozprzestrzeniania się płomienia

III    Okres końcowy



UKŁADY ZASILANIA SILNIKÓW (ZI)

1)     Elementy gaźnika rzeczywistego pozwalające uzyskać wymagany skład mieszanki:

a)      Urządzenie rozruchowe

b)     Układ biegu jałowego

c)      Oszczędzacz (ekonomizer)

d)     Pompka przyspieszająca

2)     Wtrysk:

a)      Jednopunktowy (SPI)

b)     Wielowtryskowy (MPI)

c)      Bezpośredni (GDI)

d)     Wielopunktowy ciągły, sterowany mechanicznie

Charakterystyka gaźnika elementarnego a wymagany skład mieszanki:



Układ wielopunktowego wtrysku benzyny (MPI):

1        Dopływ paliwa

2        Dolot powietrza

3        Przepustnica

4        Kolektor dolotowy powietrza

5        Wtryskiwacze paliwa

6        Silnik

Układ jednopunktowego wtrysku benzyny (SPI):

1        Dopływ paliwa

2        Dolot powietrza

3        Przepustnica

4        Kolektor dolotowy

5        Wtryskiwacz paliwa

6        Silnik

Układ wielopunktowego wtrysku ciągłego, sterowanego mechanicznie:

1        Dopływ paliwa

2        Dolot powietrza

3        Przepustnica

4        Kolektor dolotowy powietrza

5        Wtryskiwacz paliwa

6        Silnik

7        Rozdzielacz paliwa

Układ bezpośredniego wtrysku benzyny do cylindra (GDI)

1        Dopływ paliwa

2        Dolot powietrza

3        Przepustnica

4        Kolektor dolotowy powietrza

5        Wtryskiwacz paliwa

6        Silnik

7        Recyrkulacja spalin

Podstawowe odmiany systemów wtrysku bezpośredniego:

1        Spalanie prowadzone przyściennie

2        Spalanie prowadzone wirem powietrza

3        Centralne umieszczenie wtryskiwacza

Porównanie bezpośredniego wtrysku benzyny z wtryskiem pośrednim:

1)     Bieg jałowy

2)     Przy prędkości V=40km/h

UKLADY ZASILANIA SILNIKÓW SPALINOWYCH

a)      Wtryskiwacz:

1        Obudowa

2        Sprężyna

3        Rozpylacz

4        Nakrętka

5        Popychacz

6        Śruba regulacyjna

7        Przewód

b)     Pompowtryskiwacz sterowany mechanicznie:

...

[ Pobierz całość w formacie PDF ]
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • pies-bambi.htw.pl
  • Odnośniki
    Często usiłujemy ukryć nasze uczucia przed tymi, którzy powinni je poznać.
    Marcin Martyniuk - test materiałowy, Inżynieria Środowiska [PW], sem 2, Materiałoznawstwo, test materiałowy
    Metody badań ognioodporności materiałów budowlanych. Walas Grzegorz, Studia, studia mgr I semestr, I sem, 1 semestr II stopien, brylska
    Mechanika Dynamika 5 L Murawski druk, AM Gdynia, Sem. III,IV, Mechanika Techniczna- wykład- Murawski
    Mechanika Dynamika 7 L Murawski druk, AM Gdynia, Sem. III,IV, Mechanika Techniczna- wykład- Murawski
    Mechanika Dynamika 6 L Murawski druk, AM Gdynia, Sem. III,IV, Mechanika Techniczna- wykład- Murawski
    Machel Henryk - Wiezienie jako instytucja karna i resocjalizacyjna!, RESOCJALIZACJA, Pedagogika resocjalizacyjna M.Zgłobniś, sem. IV
    Mechanika Kinematyka 7 L Murawski, AM Gdynia, Sem. I,II, Mechanika Techniczna- wykład
    Mechanika Kinematyka 6 L Murawski, AM Gdynia, Sem. I,II, Mechanika Techniczna- wykład
    Metrologia wielkosci geometrycznych W. Jakubiec J. Malinowski, Transport pwr sem 1, metrologia
    Magdalena Grochecka - Antykoncepcja i plodnosc, Studia, Pielegniarstwo, Magisterskie sem IV
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • niecoinny.xlx.pl
  • Często usiłujemy ukryć nasze uczucia przed tymi, którzy powinni je poznać.

    Designed By Royalty-Free.Org