Photo Rating Website
Strona początkowa Mateusz, Nowakowski, Bóg, Nauka
Marcin-Surowski-Austriacka-szkoła-ekonomii-wobec-cykli-koniunkturalnych-i-kryzysów-gospodarczych, Ekonomia, M

aaaaCzęsto usiłujemy ukryć nasze uczucia przed tymi, którzy powinni je poznać.aaaa [ Pobierz całość w formacie PDF ]
//-->.pos {position:absolute; z-index: 0; left: 0px; top: 0px;}UNIWERSYTET EKONOMICZNY WE WROCŁAWIUWYDZIAŁ ZARZĄDZANIA, INFORMATYKI I FINANSÓWMarcin Tadeusz SurowskiAUSTRIACKA SZKOŁA EKONOMII WOBEC CYKLIKONIUNKTURALNYCH I KRYZYSÓWGOSPODARCZYCHPraca licencjackaPromotor:prof. dr hab. Krzysztof JajugaKatedra Inwestycji Finansowych i Zarządzania RyzykiemWrocław 2014Spis treści:WSTĘP··································································································· 5ROZDZIAŁ I. Szkoła austriacka - historia, dziedzictwo, przedstawiciele······················ 71.1 Początki szkoły austriackiej····································································· 71.2 Krytyka socjalizmu··············································································· 101.3 Szkoła austriacka dziś············································································ 14ROZDZIAŁ II. Cykle koniunkturalne································································ 152.1 Pojęciecyklu koniunkturalnego································································ 152.2 Teorie alternatywne wobec twierdzeń „Austriaków” ······································· 162.3 Austriacka teoria cyklu koniunkturalnego ···················································· 172.3.1 Teoria pieniądza·············································································· 172.3.2 System bankowy ············································································ 192.3.3 Teoria kapitału ··············································································· 242.3.4 Fazaboomu···················································································272.3.5 Druga faza cyklu: przeniesienie zasobów bliżej konsumpcji ························· 292.3.6 Krach ························································································· 31ROZDZIAŁ III. Wielki kryzys (1929-1933) jako przykład kryzysu gospodarczego········· 343.1 Wielki kryzys jako uzasadnienie interwencjonizmu········································ 343.2 Przebieg kryzysu················································································· 343.2.1 Załamanie gospodarcze····································································· 343.2.2 Nowy Ład jako próba wyjścia z kryzysu················································· 383.3 Szkoła austriacka wobec wielkiego kryzysu················································· 403.3.1Boomnapędzany inflacją··································································· 403.3.2 Krytyka interwencjonizmu ································································· 44ZAKOŃCZENIE························································································ 45Bibliografia······························································································· 47Spis źródeł internetowych·············································································· 48Spis tabel································································································· 49Spis wykresów··························································································· 49WROCŁAW UNIVERSITY OF ECONOMICSFACULTY OF MANAGEMENT, COMPUTER SCIENCE AND FINANCEMarcin Tadeusz SurowskiAUSTRIAN SCHOOL OF ECONOMICS TOWARD BUSINESSCYCLES AND DEPRESSIONSBachelor’s ThesisSupervisor:prof. dr hab. Krzysztof JajugaDepartment of Financial Investments and Risk ManagementWrocław 2014Contents:INTRODUCTION······················································································ 5CHAPTER I. Austrian school - history, legacy, representants··································· 71.1 Beginnings of Austrian school·································································· 71.2 Critique of socialism············································································· 101.3 Austrian school nowadays······································································ 14ROZDZIAŁ II. Business cycles······································································ 152.1 Notion ofbusiness cycle········································································152.2 Alternative theories toward views of „Austrians”··········································· 162.3 Austrian theory of business cycle······························································ 172.3.1 Theory of money············································································ 172.3.2 Banking system·············································································· 192.3.3 Theory of capital············································································· 242.3.4Boomphase··················································································· 272.3.5 Second phase of cycle: moving resources closer to consumption···················· 292.3.6 Bust···························································································· 31ROZDZIAŁ III. Great Depression (1929-1933) - an example of depression·················· 343.1 Great Depression - justification of interventionism········································343.2 Course of depression············································································ 343.2.1 Bust···························································································· 343.2.2 New Deal as an attempt to get depression out··········································· 383.3 Austrian school toward Great Depression····················································· 403.3.1Boomcaused by inflation··································································· 403.3.2 Critique of interventionism································································· 44ENDING ·······························································································45Bibliography····························································································· 47List of Internet sources················································································ 48List of tables···························································································· 49List of charts···························································································· 49WstępCykle koniunkturalne to temat, który interesował wielu ekonomistów. W teoriiekonomii znaleźć można sporo teorii objaśniających przyczyny powstawania wahań wkoniunkturze gospodarczej. Oczywiście, gospodarka z reguły nie rozwija się płynnie i drobnewahania są czymś naturalnym. Jednak mówiąc ocyklu koniunkturalnymmyślimy owahaniach, które odbiegają od takich, które są drobnymi, nieszkodliwymi fluktuacjami.Najtrudniejszym dla społeczeństw momentem cyklu są załamania, zwane kryzysamigospodarczymi. Wielu znakomitych ekonomistów próbowało opisać mechanizm ichpowstawania, a mimo to kryzysy nadal bywają przykrym elementem rzeczywistościgospodarczej. Można stwierdzić, że dochodzi do nich ze względu na to, że decyzje polityczneczęsto odbiegają od tego, co radzą ekonomiści. Jest to prawdą, ale warto zwrócić uwagę nafakt, że nie ma jednej teorii cyklu koniunkturalnego, co do której zgodni byliby wszyscyeksperci i naukowcy. To czyni zagadnienie cyklu szczególnie interesującym.W swojej pracy skupiłem się na przebiegu cykli koniunkturalnych w optyceaustriackiej szkoły ekonomii. Moje zainteresowanie tym nurtem nauki ekonomii trwa już odkilku lat i stale się rozwija, m.in. poprzez lekturę prac przedstawicieli tej szkoły - szczególnieLudwiga von Misesa, Friedricha Augusta von Hayeka, Jesúsa Huerta de Soto i Murraya N.Rothbarda. Sądzę, że szkoła austriacka to nurt w teorii ekonomii, którego prace sąwartościowe i rozwijające intelektualnie, a do tego napisane logicznym, zrozumiałymjęzykiem. Teorie wysnuwane przez „Austriaków” są ważnym elementem niekończącego sięsporu pomiędzy zwolennikami wolnego rynku i państwowego interwencjonizmu.Celem mojej pracy było przedstawienie podejścia szkoły austriackiej wobec problemucykli koniunkturalnych, a także przedstawienie, jak ta teoria sprawdza się w praktyce. Naprzykład empiryczny wybrałem wielki kryzys (1929-1933) w Stanach Zjednoczonych, doktórego wyjaśnienia podszedłem w sposób „austriacki”, analizując cechy charakterystycznedla austriackiej teorii powstawania cykli i kryzysów.W pierwszym rozdziale pracy skupiłem się na intelektualnym dziedzictwie szkołyaustriackiej. Rozdział ten ma charakter wprowadzający. Opisałem w nim początki szkołyaustriackiej, związane z działalnością Carla Mengera, a następnie skoncentrowałem się nanajwiększym osiągnięciu „Austriaków”, czyli krytyce socjalizmu. Ludwig von Mises zasłynąłswoim udziałem w „debacie kalkulacyjnej” z Oskarem Langem, która dotyczyła możliwościkalkulacji ekonomicznej w gospodarce centralnie planowanej. Niemożliwość kalkulacji i brak[ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • pies-bambi.htw.pl
  • Odnośniki
    Często usiłujemy ukryć nasze uczucia przed tymi, którzy powinni je poznać.
    Marcin Glicz - Prawo międzynarodowe prywatne, Prawo prywatne międzynarodowe
    Marcin Martyniuk - test materiałowy, Inżynieria Środowiska [PW], sem 2, Materiałoznawstwo, test materiałowy
    Marcin Swietlicki - poezja, poezja
    Marcin spr 2, Studia budownictwo pierwszy rok, Chemia budowlana, Chemia budowlana, Nowy folder (3), Moje sprawozdanie
    Marcin - Program Nauczania z Dydaktyki, STUDIA, Dydaktyka
    Marcinkowska Hanna - Analiza matematyczna wykład, Nauka, analiza
    Marcin Pawlak - Sterowniki Programowalne, PLC, plcc, PLC I
    Marcin Krzywda - GPW II - Papiery Wartościowe w praktyce, INWESTYCJE,FIRMA,GIELDA, GIEŁDA
    Marcin Król - Fatalny urok demokracji, Politologia, Politologia III, Teksty&Prace
    Marcin Guś - Podręczny sprzęt ratowniczy lina, szkolenia, WOPR, ratownictwo wodne,
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • jakbynigdynic.opx.pl
  • Często usiłujemy ukryć nasze uczucia przed tymi, którzy powinni je poznać.

    Designed By Royalty-Free.Org