aaaaCzęsto usiłujemy ukryć nasze uczucia przed tymi, którzy powinni je poznać.aaaa
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
Temat : ZABAWA RUCHOWA - dbam o zdrowie
Zadanie główne : Kształtowanie postawy prozdrowotnej
Cele :
Umiejętności: uczeń umie sprawnie pokonać tor gry
Wiadomości: uczeń wie jak dbać o zdrowie
Sprawność fizyczna: uczeń zwiększa swoją motoryczność,
uczeń rozwija koordynację ruchową.
Postawy: uczeń potrafi ćwiczyć w grupach, uczeń potrafi współpracować .
Przyrządy do zajęć: duże kostki do gry, szarfy w wielu kolorach, hula- hopy , kartki z rysunkami, szarfy
Czas zajęć: 45 minut
Miejsce: sala gimnastyczna
Ilość uczniów: 14
Klasa: V
Prowadzący: Marcin Żakowski
Cykl Kolba
czas
Nazwa ćwiczenia
Czynności prowadzącego
Uwagi
Czynności organizacyjno- porządkowe
3 minuty
- zbiórka
-sprawdzenie obecności
- przywitanie, podanie tematu zajęć
Doświadczenia
2 minuty
7 minut
23
minuty
Berek „ kibelek ”
Ćwiczenia w truchcie:
- krążenia PR , LR w przód i w tył
- skip A i C
- przeplatanka
- krok odstawno dostawny
- cwał bokiem
- wieloskoki
Ćwiczenia w miejscu:
- krążenia ramion w przód i w tył
- skłon tyłowia w przód
- krążenia bioder
- krążenia głowy w przód, w bok i w tył
- stretching całego ciała
Zabawa ruchowa
„ dbam o zdrowie”
plansza do zabawy ułożona z kół hula – hop.
Jedno koło to jedno pole, dzieci podzielone na pary mają zadanie pokonać tor rzucając kostką do gry tak jak w grze planszowej. Pola pokonują skacząc obunóż do przodu. Na wybranych polach są oznaczenia na kartkach z punktami [+, - ] opisane także symbolem np.
Mc. Donalds = - 3 pkt, jabłko = +2pkt oraz pola specjalne takie jak np. papierosy = 3 pola wstecz. Pierwsza para na mecie dodatkowo 5 pkt, druga 3pkt, trzecia 1 pkt.
-
-wyznaczenie berka
- podaje komendy i kolejność wykonywanych ćwiczeń
- nauczyciel kontroluje czynności jakie wykonują dzieci podczas ćwiczeń
nauczyciel kontroluje wykonywanie zadań przez dzieci, czuwa nad bezpieczeństwem.
Nauczyciel wraz z osobami niećwiczącymi kontrolują i zapisują punkty.
Nauczyciel sprawdza poprawność wykonywania ćwiczeń przez uczni.
tor jest rozstawiony na całej sali gimnastycznej
Refleksja i dyskusja
5 min
W siadzie skrzyżnym omówienie wyników oraz poszczególnych pól z gry.
Nauczyciel rozpoczyna rozmowę, tłumaczy jeśli trzeba.
Pogłębianie, korekta wiedzy
Własne eksperymentowanie
5 min
- zbiórka
-podsumowanie zajęć
- pogadanka
-pożegnanie
- uzupełnienie wiadomości o kształtowaniu postawy prozdrowotnej, zachęcenie do stosowania postawy na co dzień.
- nauczyciel chwali uczniów za zaangażowanie w zajęcia i poprawność wykonanych ćwiczeń
[ Pobierz całość w formacie PDF ]zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plpies-bambi.htw.pl