Photo Rating Website
Strona początkowa Mateusz, Nowakowski, Bóg, Nauka
Media publiczne - System medialny w Polsce, Komunikowanie i marketing polityczny

aaaaCzęsto usiłujemy ukryć nasze uczucia przed tymi, którzy powinni je poznać.aaaa [ Pobierz całość w formacie PDF ]
Redakcja naukowa
Piotr Bielawski i Andrzej Ostrowski
Recenzent
prof. dr hab. Marian Jasiukiewicz
Redaktor wydawniczy
Romuald Lazarowicz
Korekta
Mirosława Zmysłowska
Skład i łamanie
Rafał Łapiński
Copyright for text © by autorzy tekstów, 2010
Copyright for this edition © by Wydawnictwo „Lena”, 2010
All rights reserved.
ISBN 978-83-930857-1-2
Wydawnictwo „Lena”
ul. Pasteura 15a-20
50-367 Wrocław
www.wydawnictwo-lena.pl
Wydział Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej
Dolnośląska Szkoła Wyższa
ul. Strzegomska 47
53-611 Wrocław
e-mail: bielawski2@wp.pl
tel. 601 42 73 92
Nie ma wątpliwości co do znaczenia problematyki mediów publicznych we
współczesnej Polsce. Stały się one przedmiotem gry politycznej, są zawłaszcza-
ne przez kolejne ekipy polityczne sprawujące władzę. Są też politycznie wy-
korzystywane przez swoich aktualnych mocodawców. Banalne stwierdzenie
o tym, że są „czwartą władzą”, jest nieprawdziwe. Są one czymś więcej w dobie
mediatyzacji całego życia społecznego, także polityki.
Dlatego każda próba oglądu tej problematyki zasługuje na poparcie, zwłasz-
cza wtedy, kiedy autorami opracowań są teoretycy i praktycy mediów, a czasem
teoretycy praktykujący w mediach.
Aktualność tematu wynika także z  sytuacji samych mediów publicznych,
które są w przededniu zmian szykowanych przez rządzącą koalicję, zmian usta-
wowych niezagrożonych – jak to wcześniej bywało – przez veto prezydenta.
prof. dr hab. Marian Jasiukiewicz
 SPIS TREŚCI
Piotr Bielawski, Andrzej Ostrowski
Wstęp .................................................................................................................................................... 6
Z prof. Wawrzyńcem Konarskim (SWPS)
rozmawia dr Katarzyna Giereło-Klimaszewska (DSW)
Potrzebujemy odpowiedzialnych animatorów życia publicznego ................................................ 7
MODELE I SYSTEMY
Piotr Bielawski (DSW)
Media publiczne – potencjalny fundament demokracji w Polsce .............................................. 24
Krystyna Doktorowicz (UŚl)
Polski system mediów publicznych. Jak to się stało? .................................................................... 37
Paulina Olechowska (USz)
Ocena mediów publicznych w badaniach opinii publicznej po 1989 roku. Próba syntezy..... 47
Katarzyna Giereło-Klimaszewska (DSW)
Przyszła rola mediów publicznych w kontekście tworzenia systemu medialnego .................. 59
Beata Romiszewska (UMCS)
Pozycja mediów publicznych we współczesnych systemach medialnych
– wnioski dla Polski........................................................................................................................... 75
MISJA
Bogdan Borowik (UMCS)
Obywatelska koncepcja mediów publicznych – perspektywa politologiczna ........................... 88
Maria Gmerek (UWr)
Misja alternatywna .......................................................................................................................... 101
Małgorzata Gruchoła (KUL)
Edukacja medialna zadaniem mediów publicznych................................................................... 120
Bartłomiej Łódzki (DSW)
Powinności misyjne Polskiego Radia SA w zakresie rozwoju techniki i usług
w okresie 2005-2009........................................................................................................................ 139
 EKONOMIA I SOCJOLOGIA
Marek Czyrka (WSBiA)
Dziennikarze mediów publicznych wobec polityków w pierwszych latach III RP ................ 154
Zbigniew Kosiorowski (ZPSB)
Zarządzanie mediami publicznymi w kryzysie zasilania abonamentowego ........................... 165
Mateusz Nieć (WSFP)
Państwo narodowe – rozrywka – media publiczne, wzajemne relacje ................................... 170
Andrzej Ostrowski (DSW)
Sport jako nośnik oglądalności telewizyjnej we współczesnym systemie medialnym........... 195
Adam Szynol (UWr)
Przyszłość mediów publicznych w Polsce
– najważniejsze wyzwania, problemy i ograniczenia.................................................................. 203
PRAWO
Andrzej Malicki (ORA)
Ochrona dóbr osobistych w przypadku ich naruszenia
w publikacjach medialnych............................................................................................................ 220
Józef Szocki (WSZ)
Miejsce własności intelektualnej w epokach prasy drukowanej i cyfrowej ............................. 235
Lucyna Szot (UWr)
Obiektywizm w mediach publicznych.......................................................................................... 248
REGIONALIZM
Katarzyna Bernat (WSEiP)
Rola Regionalnej Rozgłośni Polskiego Radia Kielce SA i TVP 3 Kielce
w budowaniu tożsamości regionu świętokrzyskiego .................................................................. 264
ks. Michał Drożdż (UPJPII)
Publiczne radio lokalne w integracji małych ojczyzn................................................................. 278
Lechosław Gawrecki (GWSHM)
Sport w regionalnych spółkach polskiego radia .......................................................................... 297
Jolanta Hajdasz (WSUS)
Regionalne media publiczne w Polsce – przyczyny agonii ....................................................... 307
 [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • pies-bambi.htw.pl
  • Odnośniki
    Często usiłujemy ukryć nasze uczucia przed tymi, którzy powinni je poznać.
    Marszałek Nikodem - Biznesowa analiza czakramów, biznes i marketing, E- boki(nazwa chomika)
    Masterton Graham - Moc seksu - czyli co każda para wiedzieć powinna, biznes i marketing, E- boki(nazwa chomika)
    Metoda bezpośrednia i pośrednia Cash Flow, Studia - materiały, semestr 7, Zarządzanie, Marketing, Ekonomia, Finanse itp
    Maria Montessori i jej system wychowania przedszkolnego, Pedagogika EPiW, Pedagogika przedszkolna
    Matela Leszek - Gdzie jest Trzecie Oko [artykuł], biznes i marketing, E- boki(nazwa chomika)
    Majewski Stanisław - Pokaż mi swoją dłoń, biznes i marketing, E- boki(nazwa chomika)
    McGinnis Alan Loy - Sztuka miłości, biznes i marketing, E- boki(nazwa chomika)
    Major Protasiuk nigdy nie ulegał panice-Nasz Dziennik, POLITYKA, Artykuły z Naszego Dziennika
    Manifest - Teodor Kaczyński - o społeczeństwie przemysłowym i jego przyszłości, Filozofia społeczna i polityki
    Majewska-Opiełka Iwona Umysł Lidera, budowlane, zarządzanie i marketing
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • lovejb.pev.pl
  • Często usiłujemy ukryć nasze uczucia przed tymi, którzy powinni je poznać.

    Designed By Royalty-Free.Org