aaaaCzęsto usiłujemy ukryć nasze uczucia przed tymi, którzy powinni je poznać.aaaa
[ Pobierz całość w formacie PDF ] Redakcja naukowa Piotr Bielawski i Andrzej Ostrowski Recenzent prof. dr hab. Marian Jasiukiewicz Redaktor wydawniczy Romuald Lazarowicz Korekta Mirosława Zmysłowska Skład i łamanie Rafał Łapiński Copyright for text © by autorzy tekstów, 2010 Copyright for this edition © by Wydawnictwo „Lena”, 2010 All rights reserved. ISBN 978-83-930857-1-2 Wydawnictwo „Lena” ul. Pasteura 15a-20 50-367 Wrocław www.wydawnictwo-lena.pl Wydział Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej Dolnośląska Szkoła Wyższa ul. Strzegomska 47 53-611 Wrocław e-mail: bielawski2@wp.pl tel. 601 42 73 92 Nie ma wątpliwości co do znaczenia problematyki mediów publicznych we współczesnej Polsce. Stały się one przedmiotem gry politycznej, są zawłaszcza- ne przez kolejne ekipy polityczne sprawujące władzę. Są też politycznie wy- korzystywane przez swoich aktualnych mocodawców. Banalne stwierdzenie o tym, że są „czwartą władzą”, jest nieprawdziwe. Są one czymś więcej w dobie mediatyzacji całego życia społecznego, także polityki. Dlatego każda próba oglądu tej problematyki zasługuje na poparcie, zwłasz- cza wtedy, kiedy autorami opracowań są teoretycy i praktycy mediów, a czasem teoretycy praktykujący w mediach. Aktualność tematu wynika także z sytuacji samych mediów publicznych, które są w przededniu zmian szykowanych przez rządzącą koalicję, zmian usta- wowych niezagrożonych – jak to wcześniej bywało – przez veto prezydenta. prof. dr hab. Marian Jasiukiewicz SPIS TREŚCI Piotr Bielawski, Andrzej Ostrowski Wstęp .................................................................................................................................................... 6 Z prof. Wawrzyńcem Konarskim (SWPS) rozmawia dr Katarzyna Giereło-Klimaszewska (DSW) Potrzebujemy odpowiedzialnych animatorów życia publicznego ................................................ 7 MODELE I SYSTEMY Piotr Bielawski (DSW) Media publiczne – potencjalny fundament demokracji w Polsce .............................................. 24 Krystyna Doktorowicz (UŚl) Polski system mediów publicznych. Jak to się stało? .................................................................... 37 Paulina Olechowska (USz) Ocena mediów publicznych w badaniach opinii publicznej po 1989 roku. Próba syntezy..... 47 Katarzyna Giereło-Klimaszewska (DSW) Przyszła rola mediów publicznych w kontekście tworzenia systemu medialnego .................. 59 Beata Romiszewska (UMCS) Pozycja mediów publicznych we współczesnych systemach medialnych – wnioski dla Polski........................................................................................................................... 75 MISJA Bogdan Borowik (UMCS) Obywatelska koncepcja mediów publicznych – perspektywa politologiczna ........................... 88 Maria Gmerek (UWr) Misja alternatywna .......................................................................................................................... 101 Małgorzata Gruchoła (KUL) Edukacja medialna zadaniem mediów publicznych................................................................... 120 Bartłomiej Łódzki (DSW) Powinności misyjne Polskiego Radia SA w zakresie rozwoju techniki i usług w okresie 2005-2009........................................................................................................................ 139 EKONOMIA I SOCJOLOGIA Marek Czyrka (WSBiA) Dziennikarze mediów publicznych wobec polityków w pierwszych latach III RP ................ 154 Zbigniew Kosiorowski (ZPSB) Zarządzanie mediami publicznymi w kryzysie zasilania abonamentowego ........................... 165 Mateusz Nieć (WSFP) Państwo narodowe – rozrywka – media publiczne, wzajemne relacje ................................... 170 Andrzej Ostrowski (DSW) Sport jako nośnik oglądalności telewizyjnej we współczesnym systemie medialnym........... 195 Adam Szynol (UWr) Przyszłość mediów publicznych w Polsce – najważniejsze wyzwania, problemy i ograniczenia.................................................................. 203 PRAWO Andrzej Malicki (ORA) Ochrona dóbr osobistych w przypadku ich naruszenia w publikacjach medialnych............................................................................................................ 220 Józef Szocki (WSZ) Miejsce własności intelektualnej w epokach prasy drukowanej i cyfrowej ............................. 235 Lucyna Szot (UWr) Obiektywizm w mediach publicznych.......................................................................................... 248 REGIONALIZM Katarzyna Bernat (WSEiP) Rola Regionalnej Rozgłośni Polskiego Radia Kielce SA i TVP 3 Kielce w budowaniu tożsamości regionu świętokrzyskiego .................................................................. 264 ks. Michał Drożdż (UPJPII) Publiczne radio lokalne w integracji małych ojczyzn................................................................. 278 Lechosław Gawrecki (GWSHM) Sport w regionalnych spółkach polskiego radia .......................................................................... 297 Jolanta Hajdasz (WSUS) Regionalne media publiczne w Polsce – przyczyny agonii ....................................................... 307 [ Pobierz całość w formacie PDF ]
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plpies-bambi.htw.pl
|
|
|
Odnośniki
Często usiłujemy ukryć nasze uczucia przed tymi, którzy powinni je poznać.Marszałek Nikodem - Biznesowa analiza czakramów, biznes i marketing, E- boki(nazwa chomika)Masterton Graham - Moc seksu - czyli co każda para wiedzieć powinna, biznes i marketing, E- boki(nazwa chomika)Metoda bezpośrednia i pośrednia Cash Flow, Studia - materiały, semestr 7, Zarządzanie, Marketing, Ekonomia, Finanse itpMaria Montessori i jej system wychowania przedszkolnego, Pedagogika EPiW, Pedagogika przedszkolnaMatela Leszek - Gdzie jest Trzecie Oko [artykuł], biznes i marketing, E- boki(nazwa chomika)Majewski Stanisław - Pokaż mi swoją dłoń, biznes i marketing, E- boki(nazwa chomika)McGinnis Alan Loy - Sztuka miłości, biznes i marketing, E- boki(nazwa chomika)Major Protasiuk nigdy nie ulegał panice-Nasz Dziennik, POLITYKA, Artykuły z Naszego DziennikaManifest - Teodor Kaczyński - o społeczeństwie przemysłowym i jego przyszłości, Filozofia społeczna i politykiMajewska-Opiełka Iwona Umysł Lidera, budowlane, zarządzanie i marketing
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.pllovejb.pev.pl
|