Photo Rating Website
Strona początkowa Mateusz, Nowakowski, Bóg, Nauka
małgorzata wasilewska, teologia, katechetyka ćw

aaaaCzęsto usiłujemy ukryć nasze uczucia przed tymi, którzy powinni je poznać.aaaa [ Pobierz całość w formacie PDF ]

Konspekt katechezy

Małgorzata Wasilewska

Lekcja katechezy, szkoła podstawowa,  klasa V

Temat Katechezy : Jezus na Górze Tabor

Treść z podstawy programowej – Rozwijanie poznania wiary

Liczba godzin na realizację tematu – 45 min.

Cele zajęć:

1) Ogólne – Odkrywanie wartości więzów łączących człowieka z Bogiem i prawdziwej siły dialogu, rozmowy zarówno pomiędzy ludźmi jak i ludzi z Bogiem.

2) Szczegółowe – Wiedza – Uczeń poznaje historię Przemienienia Pańskiego

-Uczeń potrafi wskazać inne biblijne wydarzenia mające miejsce na innych górach

– wyjaśnia, co zapowiada przemienienie Jezusa; 
– rozumie sens nabożeństw wielkopostnych;

- Umiejętności – Uczeń potrafi wskazać, w którym momencie w czasie mszy następuje Przemienienie Pańskie na pamiątkę tego wydarzenia

Metody i techniki kształcenia:

Pogadanka,  metoda aktywizująca „słoneczko” ,   metoda wizualna

Środki i pomoce dydaktyczne –

Tekst kapłana podczas Mszy Świętej, teksty pieśni: w krzyżu cierpienie i cierpienie przyszło przez krzyż, nagranie w/w pieśni, teksty z Pisma Świętego mówiące o Przemienieniu Pańskim, slajd Jezus na górze Tabor

Przebieg katechezy

 

 

 

TREŚĆ

METODY

1.

Przed nauką religii „ Panie…”

Modlitwa

2.

Sprawy organizacyjne:  sprawdzenie obecności, zapisanie tematu,

Sprawy organizacyjne

3.

Tekst o Przemienieniu Pańskim z Pisma Świętego

( Mt 17, 1-27)

Tekst

4.

Tekst kapłana podczas Mszy świętej (Obrzędy Mszy Świętej)

Tekst

5.

Jakie inne fragmenty z Pisma Świętego mówią na temat Gór

Metoda aktywizacyjna

6.

Wysłuchanie pieśni w krzyżu cierpienie i refleksje dzieci

Pieśń

7.

Obejrzenie slajdów Jezus na górze Tabor i wytłumaczenie opisów

Metoda wizualna

8.

Wysłuchanie pieśni cierpienie przyszło przez krzyż i refleksje dzieci

Pieśń

9.

Utrwalenie poznanych wiadomości na temat tej katechezy

Odpytywanie

10.

Temat katechezy, notatka,

Zapis do zeszytu

11.

 

Modlitwa

12

Wypełnienie karty samooceny przez ucznia

Karta samooceny

 

Tekst modlitwy na początek lekcji

O Panie, któryś jest źródłem wszelkiej mądrości i wiedzy,
który pozwoliłeś mi uczyć się po to,
żebym mógł prowadzić dobre i święte życie,
proszę Cię, oświeć mój umysł, abym rozumiał moich nauczycieli i kolegów,
I abym nie zmarnował danego mi dzisiaj na naukę czasu.
Amen!

Tekst modlitwy na koniec zajęć

Myśli, słowa, sprawy moje

Poświęcam na chwałę Twoją.

Tobie sercem się oddaję,

Coraz lepszym niech się staję.

 

Karta  samooceny ucznia (wpisz „+” w odpowiednie miejsce)           

 

Tak

Nie

Trochę

Czy bardzo starałeś się być aktywny w dzisiejszych zajęciach ?

 

 

 

Czy dokładnie słuchałeś poleceń nauczyciela ?

 

 

 

Czy potrafiłeś zgodnie pracować z innymi dziećmi, swoimi kolegami i koleżankami ?

 

 

 

Czy rozumiem, czym jest dialog?

 

 

 

Czy wiem jak ważna jest Eucharystia i aktywny w Niej udział?

 

 

 

Czy wiem co zawsze kieruje człowiekiem i co kierowało Panem Jezusem podczas Przemienienia Pańskiego?

 

 

 

 

...

[ Pobierz całość w formacie PDF ]
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • pies-bambi.htw.pl
  • Odnośniki
    Często usiłujemy ukryć nasze uczucia przed tymi, którzy powinni je poznać.
    Malgorzata Gasiorowska-Prostytucja jako zjawisko i problem spoleczno-wychowawczy, Studia, Pedagogika, pedagogika
    Makroekonomia mgr Krzysztof Maciejewicz - ćwiczenia, WSB GDAŃSK, SEMESTR I, MAKROEKONOMIA ĆW MACIEJEWICZ
    Melchior Malgorzata - Zaglada a tozsamosc - Polscy Zydzi ocaleni na aryjskich papierach, Nieposortowane (2)
    Małgorzata Stachurka, ► języki obce, ■ j.rosyjski, Opracowania, notatki
    Meyendorf John - Teologia bizantyjska. Historia i doktryna, Dzieje Narodu i Państwa Polskiego
    Małgorzata Kwiatkowska, Pedagogika, Metodyka z głębszą NI
    Marek Saj CSsR-Odesłani bez rozgrzeszenia, teologia, związki niesakramentalne
    Mali odkrywcy Bożych dzieł. Katecheza dla dzieci - Maria Brzostowska, D jak Dla dzieci, młodzieży
    Małgorzata Jóźwik, Fotografia
    Maria Kolankiewicz - Zapiski o instytucjonalnej opiece nad dziećmi, Pedagogika, Studia stacjonarne I stopnia, Rok 3, Koncepcje opieki i pomocy, Zagadnienia
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • imikimi.opx.pl
  • Często usiłujemy ukryć nasze uczucia przed tymi, którzy powinni je poznać.

    Designed By Royalty-Free.Org