aaaaCzęsto usiłujemy ukryć nasze uczucia przed tymi, którzy powinni je poznać.aaaa
[ Pobierz całość w formacie PDF ] 2 Zarz È dzanie podmiotami ekonomii spo ï ecznej pod redakcj È Jerzego Hausnera 2 skrypt Zarządzanie podmiotami ekonomii społecznej autorzy: Marek Ćwiklicki Anna Giza-Poleszczuk Hubert Guz Jerzy Hausner (red.) Norbert Laurisz Stanisław Mazur Adam Nalepka Urban Pauli Romana Paszkowska Jolanta Perek-Białas Aleksy Pocztowski Barbara Worek Przedsiębiorstwo społeczne – konceptualizacja Publikacja została wydana w ramach projektu „W poszukiwaniu polskiego modelu ekonomii społecznej” realizowanego przy udziale środków Europejskiego Funduszu Społecznego (PIW EQUAL). Wydawca: Małopolska Szkoła Administracji Publicznej Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie ul. Szewska 20/3, 31-009 Kraków tel. +48 12 421 76 68, +48 12 292 68 98 e-mail: msap@ae.krakow.pl www.msap.ae.krakow.pl Recenzenci: Prof. dr hab. Jarosław Górniak Prof. dr hab. Marek Zirk-Sadowski Opracowanie graficzne: Olison’s Project www.olisons.pl Skład i korekta typograficzna: Studio F, tel.: 512 09 44 37 www.studio-f.malopolska.pl Druk: POLIGRAFIA Inspektoratu Towarzystwa Salezjańskiego ul. Konfederacka 6, 30-306 Kraków tel.: +48 12 266 40 00 ISBN: 978-83-89410-26-9 Przedsiębiorstwo społeczne – konceptualizacja Spis treści Jerzy Hausner, Norbert Laurisz, Stanisław Mazur Przedsiębiorstwo społeczne – konceptualizacja 1. Istota przedsiębiorstwa społecznego ................................................................. 9 2. Cechy przedsiębiorstwa społecznego ................................................................ 11 3. Formy przedsiębiorstwa społecznego ................................................................ 12 4. Deinicja przedsiębiorstwa społecznego .............................................................. 13 5. Instytucjonalne usytuowanie przedsiębiorstwa społecznego ............................................. 14 6. Prawne uregulowanie działalności przedsiębiorstw społecznych w Polsce ................................. 15 Literatura ......................................................................................... 19 Marek Ćwiklicki Zarządzanie strategiczne w organizacjach ekonomii społecznej Wstęp ............................................................................................ 23 1. Zarządzanie strategiczne – terminologia ............................................................. 23 2. Geneza metody BSC .............................................................................. 25 3. BSC w organizacjach nie nastawionych na zysk ....................................................... 27 4. Mapa strategii – narzędzie pomocnicze w BSC ........................................................ 30 5. Przykład strategicznej karty wyników i mapy strategii dla organizacji ekonomii społecznej .................... 34 Podsumowanie .................................................................................... 36 Literatura ......................................................................................... 36 Adam Nalepka Zasady zarządzania w funkcjonowaniu podmiotów ekonomii społecznej 1. Organizacja jako przedmiot zarządzania ............................................................. 39 1.1. Istota i funkcjonowanie organizacji ................................................................ 39 1.2. Formy organizacyjno-prawne przedsiębiorstw ....................................................... 40 2. Istota procesu zarządzania ........................................................................ 42 2.1. Pojęcie zarządzania ........................................................................... 42 Spis treści 2.2. Funkcje zarządzania .......................................................................... 42 2.3. System zarządzania ........................................................................... 44 3. Organizacja pracy kierowniczej ..................................................................... 45 3.1. Istota i cechy pracy kierowniczej ................................................................ 45 3.2. Symptomy złej organizacji pracy kierownika ....................................................... 46 3.3. Kierunki i zasady doskonalenia organizacji pracy kierownika ......................................... 47 4. Style zarządzania ................................................................................. 48 4.1. Istota stylu kierowania ......................................................................... 48 4.2. Charakterystyka podstawowych stylów kierowania ................................................. 49 4.3. Uwarunkowania stosowanego stylu kierowania .................................................... 49 5. Techniki zarządzania .............................................................................. 50 5.1. Pojęcie i klasyikacja technik zarządzania ......................................................... 50 5.2. Zarządzanie w oparciu o zasadę wyjątków ........................................................ 51 5.3. Zarządzanie przez cele ........................................................................ 51 5.4. Zarządzanie przez zespoły zadaniowe ............................................................ 52 5.5. Inne szczegółowe techniki zarządzania ........................................................... 52 6. Struktura organizacyjna jako narzędzie zarządzania .................................................... 54 6.1. Deinicja struktury organizacyjnej ............................................................... 54 6.2. Typowe rozwiązania strukturalne ................................................................ 56 6.3. Uwarunkowania rozwiązań strukturalnych ........................................................ 59 Literatura ......................................................................................... 60 Urban Pauli, Aleksy Pocztowski Zarządzanie personelem w organizacjach sektora ekonomii społecznej 1. Uwarunkowania zarządzania personelem w sektorze ekonomii społecznej ................................. 63 2. Kapitał ludzki jako czynnik determinujący osiąganie celów społecznych ................................... 65 3. Ogólny model zarządzania personelem .............................................................. 66 4. Modele kompetencyjne w zarządzaniu personelem .................................................... 68 4.1. Pojęcie kompetencji .......................................................................... 68 4.2. Proces deiniowania kompetencji ............................................................... 69 4.3. Wykorzystanie modeli kompetencyjnych w zarządzaniu personelem ................................... 70 5. Rekrutacja i selekcja ............................................................................. 71 5.1. Adaptacja do pracy ........................................................................... 73 6. Ocenianie pracowników ........................................................................... 74 6.1. Cele oceniania ............................................................................... 74 6.2. Organizacja procesu oceniania ................................................................. 75 6.3. Kryteria oceniania ............................................................................ 76 7. Wynagradzanie pracowników ...................................................................... 77 7.1. Pojęcie i funkcje wynagrodzeń .................................................................. 77 7.2. Składniki wynagrodzenia ...................................................................... 78 7.3. Strategie wynagradzania ....................................................................... 79 8. Rozwój pracowników ............................................................................. 80 Literatura ......................................................................................... 82 Romana Paszkowska Negocjacje – wprowadzenie 1. Negocjacje – pojęcia i deinicje .................................................................... 85 2. Negocjacje jako forma komunikowania się ........................................................... 86 2.1. Komunikacja werbalna ........................................................................ 86 2.2. Komunikacja niewerbalna ..................................................................... 87 Spis treści [ Pobierz całość w formacie PDF ]
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plpies-bambi.htw.pl
|
|
 |
Odnośniki
Często usiłujemy ukryć nasze uczucia przed tymi, którzy powinni je poznać.Marek Ludwicki 2 automatyka i robotyka, Studia, Automatyka i robotykaMarek Szczepaniec - Makroekonomia, Szkoła wykłady, MakroekonomiaMarek Dobecki - Zapewnienie jakości analliz chemicznych, Przedmioty ścisłe, Chemia, Chemia AnalitycznaMarek kk, prawo, karne, karne zmiany - projekty uzasadnienia 2014 i 2015Mello Anthony - Modlitwa żaby 2, ! psychologia, Anthony de MelloMarek Bernacki - Stanisław Vincenz – Czesław Miłosz kręgi wzajemnej fascynacji i inspiracji, Teoria literaturyMarek-Szweda-194515-grH, MBM PWr W10, II stopień, badania elementów i zespołów maszynMarek Piwko Outsourcing elementem zarzdzania ryzykiem w banku2-[ www.potrzebujegotowki.pl ], Ściągi i wypracowaniaMAREK ANNEUSZ LUKAN - WOJNA DOMOWA, Dokumenty. Hasło - Krzaczki, Autorzy starożytniMarek Tulliusz Cyceron - Listy, WIEDZA O KULTURZE, Historyczne teksty źródłowe
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plniecoinny.xlx.pl
|