 |
   |
|
 |
Marek Piwko Outsourcing elementem zarzdzania ryzykiem w banku2-[ www.potrzebujegotowki.pl ], Ściągi i wypracowania
|
aaaaCzęsto usiłujemy ukryć nasze uczucia przed tymi, którzy powinni je poznać.aaaa
[ Pobierz całość w formacie PDF ] Outsourcing elementem zarzĢdzania ryzykiem w banku Marek Piwko Praca napisana pod kierunkiem dr. Remigiusza Kaszubskiego Warszawa, maj 2007 Streszczenie Niniejsza praca prezentuje zagadnienie wykorzystywania outsourcingu w bankowoĻci. Dotyczy ryzyk wiĢŇĢcych siħ z tĢ metodologiĢ prowadzenia działalnoĻci oraz instrumentów efektywnego nimi zarzĢdzania. Wprowadzenie dotyczy ogólnych kwestii zwiĢzanych z outsourcingiem – jego istoty, jak i korzyĻci i zagroŇeı, które ze sobĢ niesie. Przedstawia równieŇ specyfikħ wykorzystywania tej koncepcji biznesowej w działalnoĻci bankowej. Kolejny rozdział odnosi siħ do ryzyka w działalnoĻci bankowej. Omówiona jest w nim istota tego ryzyka, jego rodzaje, a takŇe zaprezentowany proces zarzĢdzania nim. Stanowi to punkt wyjĻcia dla przedstawienia outsourcingu jako Ņródła szczególnych ryzyk. Zasadnicza czħĻę pracy poĻwiħcona jest opisowi instrumentów efektywnego zarzĢdzania ryzykiem zwiĢzanym z wykorzystaniem zasobów podmiotów zewnħtrznych przez banki. Nastħpuje to z podziałem na kolejne etapy realizacji przedsiħwziħcia – w odniesieniu do standardów wypracowanych w praktyce, jak i przepisów prawa. 2 Spis tre Ļ ci Rozdział 1. Wprowadzenie 7 1.1. Istota outsourcingu 7 1.2. Motywy dla outsourcingu. KorzyĻci i zagroŇenia 8 1.3. Ujħcie prawne 10 1.4. Outsourcing w działalnoĻci bankowej 11 Rozdział 2. Ryzyka w działalno Ļ ci bankowej 14 2.1. Istota ryzyka bankowego 14 2.2. Rodzaje ryzyka 15 2.2.1. Ryzyko kredytowe 16 2.2.2. Ryzyko kraju i transferu 17 2.2.3. Ryzyko rynkowe 17 2.2.4. Ryzyko stopy procentowej 17 2.2.5. Ryzyko płynnoĻci 18 2.2.6. Ryzyko operacyjne 19 2.2.7. Ryzyko prawne 20 2.2.8. Ryzyko utraty reputacji 21 2.3. ZarzĢdzanie ryzykiem bankowym 21 2.4. Outsourcing jako Ņródło szczególnych ryzyk dla banku 25 2.4.1. Ryzyko operacyjne 26 2.4.2. Ryzyko strategiczne 27 2.4.3. Ryzyko prawne 28 2.4.4. Ryzyko utraty reputacji 29 2.2.5. Inne ryzyka 29 Rozdział 3. Instrumenty efektywnego zarz Ģ dzania ryzykiem zwi Ģ zanym z wykorzystaniem outsourcingu w działalno Ļ ci bankowej 31 3.1. Etap przedkontraktowy 32 3.1.1. Praca koncepcyjna i planowanie 32 3.1.1.1. Wewnħtrzna analiza przedsiħwziħcia 32 3 3.1.1.2. Zakres przedmiotowy outsourcingu według ustawy – Prawo bankowe 33 3.1.1.3. Plan przedsiħwziħcia 38 3.1.2. Wybór usługodawcy 39 3.1.2.1. Zakres podmiotowy outsourcingu według ustawy – Prawo bankowe 39 3.1.2.2. Specyfikacja usługi 42 3.1.2.3. Lista potencjalnych usługodawców 42 3.1.2.4. Due dilligence 43 3.1.2.5. Zapytanie ofertowe 43 3.1.3. Negocjacje i zawarcie umowy 44 3.1.3.1. Protokół porozumienia 45 3.1.3.2. ObowiĢzek uczciwego negocjowania 45 3.1.3.3. Ochrona informacji poufnych 45 3.1.4. Tryb powierzania czynnoĻci bankowych podmiotom zewnħtrznym 46 3.2. Zagadnienie umowy outsourcingowej 49 3.2.1. Znaczenie umowy 49 3.2.2. Podstawa prawna umowy 50 3.2.3. Forma umowy 51 3.2.4. Struktura umowy 51 3.2.5. Poziom Ļwiadczonych usług 52 3.3. Realizacja umowy outsourcingowej 53 3.3.1. WdroŇenie umowy outsourcingowej 53 3.3.2. ZarzĢdzanie zasobami ludzkimi 54 3.3.3. ZarzĢdzanie i monitoring przedsiħwziħcia 55 3.3.3.1. Rola zarzĢdu 56 3.3.3.2. Program zarzĢdzania procesem outsourcingowym 56 3.3.3.3. Rola audytu 57 3.3.4. Tajemnica bankowa 58 3.3.5. Plany awaryjne 59 3.3.6. OdpowiedzialnoĻę z tytułu niewykonania lub nienaleŇytego wykonania umowy outsourcingowej 61 3.3.6.1. Zakaz ograniczania odpowiedzialnoĻci 61 3.3.6.2. MoŇliwoĻę rozszerzenia odpowiedzialnoĻci insourcera 63 4 3.3.6.3. Kary umowne 64 3.3.6.4. Ubezpieczenie odpowiedzialnoĻci cywilnej insourcera 65 3.3.6.5. Bezpieczeıstwo tajemnicy przedsiħbiorstwa 65 3.3.7. Kontrola i nadzór nad realizacjĢ umowy outsourcingowej 67 3.3.7.1. ĺrodki kontroli 67 3.3.7.2. ĺrodki nadzorcze 69 3.4. Zako ı czenie relacji outsourcingowej. Strategia wyj Ļ cia 71 Rozdział 4. Podsumowanie 74 Zał Ģ cznik 1. Usługi w zakresie zapewnienia ci Ģ gło Ļ ci działania i planów awaryjnych na przykładzie oferty Hewlett-Packard 76 Bibliografia 79 Literatura 79 ńródła 82 Akty prawne 83 5 [ Pobierz całość w formacie PDF ]
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plpies-bambi.htw.pl
|
|
 |
Odnośniki
Często usiłujemy ukryć nasze uczucia przed tymi, którzy powinni je poznać.Marek Ludwicki 2 automatyka i robotyka, Studia, Automatyka i robotykaMarek-Ruka Marianna - Rehabilitacja społeczna, PSYCHOLOGIA, psychologia rozwojowa i osobowości, psychologia społecznaMarek Szczepaniec - Makroekonomia, Szkoła wykłady, MakroekonomiaMarek Dobecki - Zapewnienie jakości analliz chemicznych, Przedmioty ścisłe, Chemia, Chemia AnalitycznaMarek kk, prawo, karne, karne zmiany - projekty uzasadnienia 2014 i 2015Marek Bernacki - Stanisław Vincenz – Czesław Miłosz kręgi wzajemnej fascynacji i inspiracji, Teoria literaturyMarek Kozłowski- Ekonomia moralności- jak praca nad sobą tworzy wartość, ♦SECRET garden ♦, ●Filozofia, ►RóżneMAREK ANNEUSZ LUKAN - WOJNA DOMOWA, Dokumenty. Hasło - Krzaczki, Autorzy starożytniMarek Tulliusz Cyceron - Listy, WIEDZA O KULTURZE, Historyczne teksty źródłoweMarek Ćwiklicki Zarządzanie podmiotami ekonomii społecznej 2008, Psychologia i socjologia
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plniecoinny.xlx.pl
|
|
|
 |
Często usiłujemy ukryć nasze uczucia przed tymi, którzy powinni je poznać.
|
|
|
|