Photo Rating Website
Strona początkowa Mateusz, Nowakowski, Bóg, Nauka
Marek Piwko Outsourcing elementem zarzdzania ryzykiem w banku2-[ www.potrzebujegotowki.pl ], Ściągi i wypracowania

aaaaCzęsto usiłujemy ukryć nasze uczucia przed tymi, którzy powinni je poznać.aaaa [ Pobierz całość w formacie PDF ]
Outsourcing
elementem zarzĢdzania ryzykiem
w banku
Marek Piwko
Praca napisana pod kierunkiem
dr. Remigiusza Kaszubskiego
Warszawa, maj 2007
Streszczenie
Niniejsza praca prezentuje zagadnienie wykorzystywania outsourcingu w
bankowoĻci. Dotyczy ryzyk wiĢŇĢcych siħ z tĢ metodologiĢ prowadzenia działalnoĻci
oraz instrumentów efektywnego nimi zarzĢdzania.
Wprowadzenie dotyczy ogólnych kwestii zwiĢzanych z outsourcingiem – jego
istoty, jak i korzyĻci i zagroŇeı, które ze sobĢ niesie. Przedstawia równieŇ specyfikħ
wykorzystywania tej koncepcji biznesowej w działalnoĻci bankowej.
Kolejny rozdział odnosi siħ do ryzyka w działalnoĻci bankowej. Omówiona jest
w nim istota tego ryzyka, jego rodzaje, a takŇe zaprezentowany proces zarzĢdzania
nim. Stanowi to punkt wyjĻcia dla przedstawienia outsourcingu jako Ņródła
szczególnych ryzyk.
Zasadnicza czħĻę pracy poĻwiħcona jest opisowi instrumentów efektywnego
zarzĢdzania
ryzykiem
zwiĢzanym
z
wykorzystaniem
zasobów
podmiotów
zewnħtrznych przez banki. Nastħpuje to z podziałem na kolejne etapy realizacji
przedsiħwziħcia – w odniesieniu do standardów wypracowanych w praktyce, jak i
przepisów prawa.
2
Spis tre
Ļ
ci
Rozdział 1. Wprowadzenie
7
1.1. Istota outsourcingu
7
1.2. Motywy dla outsourcingu. KorzyĻci i zagroŇenia
8
1.3. Ujħcie prawne
10
1.4. Outsourcing w działalnoĻci bankowej
11
Rozdział 2. Ryzyka w działalno
Ļ
ci bankowej
14
2.1. Istota ryzyka bankowego
14
2.2. Rodzaje ryzyka
15
2.2.1. Ryzyko kredytowe
16
2.2.2. Ryzyko kraju i transferu
17
2.2.3. Ryzyko rynkowe
17
2.2.4. Ryzyko stopy procentowej
17
2.2.5. Ryzyko płynnoĻci
18
2.2.6. Ryzyko operacyjne
19
2.2.7. Ryzyko prawne
20
2.2.8. Ryzyko utraty reputacji
21
2.3. ZarzĢdzanie ryzykiem bankowym
21
2.4. Outsourcing jako Ņródło szczególnych ryzyk dla banku
25
2.4.1. Ryzyko operacyjne
26
2.4.2. Ryzyko strategiczne
27
2.4.3. Ryzyko prawne
28
2.4.4. Ryzyko utraty reputacji
29
2.2.5. Inne ryzyka
29
Rozdział 3. Instrumenty efektywnego zarz
Ģ
dzania ryzykiem zwi
Ģ
zanym z
wykorzystaniem outsourcingu w działalno
Ļ
ci bankowej
31
3.1. Etap przedkontraktowy
32
3.1.1. Praca koncepcyjna i planowanie
32
3.1.1.1. Wewnħtrzna analiza przedsiħwziħcia
32
3
3.1.1.2. Zakres przedmiotowy outsourcingu według ustawy – Prawo
bankowe
33
3.1.1.3. Plan przedsiħwziħcia
38
3.1.2. Wybór usługodawcy
39
3.1.2.1. Zakres podmiotowy outsourcingu według ustawy – Prawo bankowe
39
3.1.2.2. Specyfikacja usługi
42
3.1.2.3. Lista potencjalnych usługodawców
42
3.1.2.4.
Due dilligence
43
3.1.2.5. Zapytanie ofertowe
43
3.1.3. Negocjacje i zawarcie umowy
44
3.1.3.1. Protokół porozumienia
45
3.1.3.2. ObowiĢzek uczciwego negocjowania
45
3.1.3.3. Ochrona informacji poufnych
45
3.1.4. Tryb powierzania czynnoĻci bankowych podmiotom zewnħtrznym
46
3.2. Zagadnienie umowy outsourcingowej
49
3.2.1. Znaczenie umowy
49
3.2.2. Podstawa prawna umowy
50
3.2.3. Forma umowy
51
3.2.4. Struktura umowy
51
3.2.5. Poziom Ļwiadczonych usług
52
3.3. Realizacja umowy outsourcingowej
53
3.3.1. WdroŇenie umowy outsourcingowej
53
3.3.2. ZarzĢdzanie zasobami ludzkimi
54
3.3.3. ZarzĢdzanie i monitoring przedsiħwziħcia
55
3.3.3.1. Rola zarzĢdu
56
3.3.3.2. Program zarzĢdzania procesem outsourcingowym
56
3.3.3.3. Rola audytu
57
3.3.4. Tajemnica bankowa
58
3.3.5. Plany awaryjne 59
3.3.6. OdpowiedzialnoĻę z tytułu niewykonania lub nienaleŇytego wykonania
umowy outsourcingowej
61
3.3.6.1. Zakaz ograniczania odpowiedzialnoĻci
61
3.3.6.2. MoŇliwoĻę rozszerzenia odpowiedzialnoĻci insourcera
63
4
3.3.6.3. Kary umowne
64
3.3.6.4. Ubezpieczenie odpowiedzialnoĻci cywilnej insourcera
65
3.3.6.5. Bezpieczeıstwo tajemnicy przedsiħbiorstwa
65
3.3.7. Kontrola i nadzór nad realizacjĢ umowy outsourcingowej
67
3.3.7.1. ĺrodki kontroli
67
3.3.7.2. ĺrodki nadzorcze
69
3.4. Zako
ı
czenie relacji outsourcingowej. Strategia wyj
Ļ
cia
71
Rozdział 4. Podsumowanie
74
Zał
Ģ
cznik 1. Usługi w zakresie zapewnienia ci
Ģ
gło
Ļ
ci działania i planów
awaryjnych na przykładzie oferty Hewlett-Packard
76
Bibliografia
79
Literatura
79
ńródła
82
Akty prawne
83
5
[ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • pies-bambi.htw.pl
  • Odnośniki
    Często usiłujemy ukryć nasze uczucia przed tymi, którzy powinni je poznać.
    Marek Ludwicki 2 automatyka i robotyka, Studia, Automatyka i robotyka
    Marek-Ruka Marianna - Rehabilitacja społeczna, PSYCHOLOGIA, psychologia rozwojowa i osobowości, psychologia społeczna
    Marek Szczepaniec - Makroekonomia, Szkoła wykłady, Makroekonomia
    Marek Dobecki - Zapewnienie jakości analliz chemicznych, Przedmioty ścisłe, Chemia, Chemia Analityczna
    Marek kk, prawo, karne, karne zmiany - projekty uzasadnienia 2014 i 2015
    Marek Bernacki - Stanisław Vincenz – Czesław Miłosz kręgi wzajemnej fascynacji i inspiracji, Teoria literatury
    Marek Kozłowski- Ekonomia moralności- jak praca nad sobą tworzy wartość, ♦SECRET garden ♦, ●Filozofia, ►Różne
    MAREK ANNEUSZ LUKAN - WOJNA DOMOWA, Dokumenty. Hasło - Krzaczki, Autorzy starożytni
    Marek Tulliusz Cyceron - Listy, WIEDZA O KULTURZE, Historyczne teksty źródłowe
    Marek Ćwiklicki Zarządzanie podmiotami ekonomii społecznej 2008, Psychologia i socjologia
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • niecoinny.xlx.pl
  • Często usiłujemy ukryć nasze uczucia przed tymi, którzy powinni je poznać.

    Designed By Royalty-Free.Org